• pagina onderwijs- niet gevonden

Duurzaamheidbalans Oisterwijk

  • Project details



    opdrachtgeverTelos
    start datum2011-07-25
    document

    “Het denken in termen van duurzame ontwikkeling is een voortdurende zoektocht„

    College B & W - Gemeente Oisterwijk

Onderwijs / Leren - Resultaten basisonderwijs


Indicator 4 Resultaten basisonderwijs
People Onderwijs / Leren
Eis Het onderwijs is van hoge kwaliteit.
Kleurcode orange
Omschrijving indicator
Aantal scholen dat score 3 of 4 heeft op de stellingen ‘de resultaten van de leerlingen aan het eind van de schoolperiode liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingpopulatie mag worden verwacht’ of ‘ de resultaten liggen tenminste op het niveau dat mag worden verwacht’.
Relatie eis
De resultaten van het basisonderwijs zijn moeilijk te meten, omdat deze van zeer veel en uiteenlopende aspecten afhankelijk is. De Inspectie van het onderwijs ziet toe op de kwaliteit van het onderwijs. Elke school wordt beoordeeld op de verschillende aspecten van kwaliteit. Niet alle scholen worden in hetzelfde jaar getoetst. Dit betekent dat de kwaliteitskaarten van de scholen in Oisterwijk op verschillende momenten gemeten zijn. Het is omslachtig om alle beoordeelde aspecten mee te nemen. Daarom hebben we gekeken naar de score op de stellingen ‘de resultaten van de leerlingen aan het eind van de schoolperiode liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingpopulatie mag worden verwacht’ of ‘ de resultaten liggen tenminste op het niveau dat mag worden verwacht’. Score: 1 = draagt niet of nauwelijks bij; 2 = draagt onvoldoende bij; 3 = draagt voldoende bij; 4 = draagt in hoge mate bij. De waarde is berekend met het aantal scholen (rekening houdend met percentage leerlingen) met minimaal een score van 3.
Eenheid percentage
(Des)aggregatie Gemeente
Weging 25
Richting +
Norm Rood < 85%
Norm Oranje 85% - 90%
Norm Groen 90% - 95%
Norm Goud > 95%
Data bronnen Onderwijs Inspectie
Waarde 89.23
Benchmark
Stelling: ‘ De resultaten van de leerlingen aan het eind van de schoolperiode liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingpopulatie mag worden verwacht’ of ‘ de resultaten liggen tenminste op het niveau dat mag worden verwacht’.

Andere duurzaamheidmetingen